58 0164 91 021

وب اپلیکیشن (PWA) چیست؟

وب اپلیکیشن (PWA) چیست؟

با رشد بازار آنلاین، توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها به دنبال راه‌هایی برای دسترسی سریع‌تر و کارآمدتر محصولات و برنامه‌های خود به مشتریان و مخاطبان هدف می‌گردند. و وب اپلیکیشن (PWA) چندین مزیت مانند سرعت، ناوبری آفلاین و هزینه توسعه کم را ارائه می دهد. PWA ها کمک بزرگی برای جذب مخاطبان شما و دستیابی به پایگاه کاربری گسترده تر هستند. بنابراین بیایید تفاوت‌های بین برنامه‌های پیشرونده (PWA) و بومی، نحوه سودمندی آن‌ها برای پروژه شما را بررسی کنیم و نمونه‌هایی از پیاده‌سازی موفق توسط برندهای برجسته را بررسی کنیم.
وب اپلیکیشن (PWA)

  وب اپلیکیشن (PWA) چیست؟

وب اپلیکیشن (PWA) در سال 2015، طراح Frances Berriman و مهندس گوگل، Alex Russell، اولین کسانی بودند که اصطلاح وب اپلیکیشن پیشرونده (Progressive Web App) را ابداع کردند. این اصطلاح برنامه‌هایی را تعریف می‌کند که از ویژگی‌های پیشرفته‌ای که توسط مرورگرهای مدرن پشتیبانی می‌شوند، استفاده می‌کنند و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند برنامه‌های تحت وب داشته باشند که دقیقاً شبیه برنامه‌های بومی مانند موبایل هستند.

PWA از manifest ها، سرویس‌دهنده‌ها و ویژگی‌های مبتنی بر وب همراه با فناوری پیشرفته استفاده می‌کند تا تجربه کاربر را بهبود بخشد و محصولی شبیه برنامه‌های موبایل بومی ارائه کند.

یک برنامه وب پیشرفته با یک برنامه بومی (مانند موبایل) چه متفاوت‌هایی دارند؟

با رشد بازار آنلاین، شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا تجربه مشتری را بهبود بخشند تا بخشی از بازار گسترده تلفن همراه را به خود اختصاص دهند. رشد فناوری موبایل و توسعه اپلیکیشن ارتباط تنگاتنگی با همه گیری COVID-19 دارد.

بسیاری از کسب و کارها نیاز به ایجاد یک حضور آنلاین برای سرمایه گذاری سریع از فرصت داشتند. از این رو، حوزه هایی مانند آموزش الکترونیکی، سلامت، حمل و نقل، تجارت الکترونیک، شبکه های اجتماعی و ارتباطات به PWA ها به عنوان راه عالی برای افزایش سریع دسترسی و در عین حال پایین نگه داشتن هزینه ها تبدیل شدند.

برنامه های موبایل سازگاری کامل را با بهترین عملکرد در یک پلتفرم برای کاربران تلفن همراه تضمین می کنند. روش دیگر، رویکرد نرم‌افزار پیشرفته مدرن و سبک وزن برای پروژه‌هایی با بودجه‌های کوچک‌تر که توسعه سریع‌تر و به‌روزرسانی‌های ساده را می‌خواهند، ایده‌آل است.

 

وب اپلیکیشن (PWA) پیشرونده

برنامه‌های کاربردی وب پیشرفته در یک مرورگر وب ساخته و اجرا می شوند و برنامه نویسان اطمینان حاصل می کنند که همه برنامه های پیشرونده هم در اندروید و هم در iOS به خوبی کار می کنند. علاوه بر این، PWA ها از زبان های وب محبوب مانند جاوا اسکریپت، HTML و CSS استفاده می کنند که توسعه دادن وب اپلیکیشن (PWA)را اغلب ارزان تر و آسان تر می کند. وب اپلیکیشن ها می توانند بسیاری از عملکردهای برنامه های بومی موبایل مانند رفتن به حالت تمام صفحه و داشتن میانبر در صفحه اصلی موبایل را بدون نصب چیزی شبیه سازی کنند.

PWA ها آینده هستند زیرا می توانند بسیاری از داده های برنامه شما را حتی به صورت آفلاین به راحتی در دسترس قرار دهند، بنابراین عناصری مانند بنرها، تبلیغات، منابع دائما استفاده شده همیشه آماده هستند و از ناوبری سریع و بدون درز اطمینان می دهند.

برنامه های بومی موبایل

برنامه های بومی موبایل باید به طور جداگانه برای اندروید و iOS توسعه یابند. اگرچه توسعه دو برنامه به طور قابل توجهی گران تر است، اما تضمین می کند که برنامه ها در همه دستگاه ها به خوبی کار می کنند. بنابراین، برنامه‌های بومی زمانی ایده‌آل هستند که شما نیاز دارید تا جایی که ممکن است از یک دستگاه، مانند بازی‌های موبایل، کارایی بیشتری داشته باشید.

نتیجه گیری

ساخت وب اپلیکیشن (PWA) به طور قابل توجهی ارزان تر از توسعه اپلیکیشن موبایل است. با یک پایه کد کار می کند و به روز رسانی و ساخت را بسیار سریعتر می کند. با این حال، اگر به دنبال سرعت و سازگاری هستید، برنامه های موبایل همچنان در صدر هستند.

اگر هنوز مطمئن نیستید که ساختن یک وب اپلیکیشن (PWA) برای پروژه شما مناسب است یا نه پیشنهاد میکنیم از طریق بخش مشاوره رایگان ما با کارشناسان ما در رابطه با این موضوع مشاوره بگیرید.

Search

دسته بندی مطالب

آخرین مطالب

در صورت هرگونه سوال با ما تماس بگیرید!

ثبت سفارش

با چند کلیک سفارش خود را ثبت کنید
کارشناسان ما، در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

"(ضروری*)" indicates required fields

خدمات مورد درخواست(ضروری*)
بودجه (تومان)(ضروری*)
فایل ها را به اینجا بکشید
Accepted file types: jpg, png, pdf, , Max. file size: 125 MB, Max. files: 2.
    در صورتی که در ارتباط با پروژه فایلی دارید در این قسمت آپلود کنید.
    این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .