58 0164 91 021

12 نکته برای راه اندازی وب سایت موثر

12 نکته برای راه اندازی وب سایت موثر

جهت رقابت با رقبایتان فقط داشتن یک سایت کافی نیست. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید وبسایت خود را برای یافتن و استفاده مشتریان احتمالی آسان کنید.
12 نکته برای راه اندازی وب سایت موثر

برای راه اندازی وب سایت موثر از بهترین روش‌ها برای ساختار وب‌سایت خود استفاده کنید، مانند واکنشگرا بودن در موبایل، پیمایش آسان و سازماندهی منظم عناصر و استفاده از فضاهای سفید به جهت جلوگیری از شلوغ بودن صفحات مخصوصا صفحه اصلی (Landing Page)، و همچنین روی مشتری محور بودن محتوای خود همیشه متمرکز باشید و به صورت دوره ای و طبق بازه زمانی مشخص آن ها را بررسی و بروزرسانی کنید.

از دامنه های سفارشی و مرتبط به حوزه کاری خود به جهت سئوی سریع سایت استفاده کنید که با این کار امکان پیدا کردن خود را برای مشتریانیتان آسان می‌کنید.

 

مقاله « 12 نکته برای راه اندازی وب سایت موثر » مناسب صاحبان مشاغلی است که می‌خواهند اثربخشی وب‌سایت خود را برای اطلاع رسانی و فروش آنلاین به خریداران احتمالی خود به حداکثر برسانند. 

امروز حضور آنلاین برای همه مشاغل الزامیست، حتی برای کسب و کارهایی مثل فروش آجر و سیمان که فروش آنلاین ندارند!

راه اندازی وب سایت، در ابتدا آسان است ولی اگر از سایت مراقبت صورت نگیرد و این نکات رعایت نشود بودن یا نبودن آن تاثیری برای شما نخواهد داشت.

پیشنهاد می دهیم مقاله قبلی ما را در رابطه با ۷ راز موثر در راه اندازی سایت فروشگاهی از دست ندهید.

ریسپانسیو سایت

1. سایت خود را برای موبایل ریسپانسیو کنید.

ریسپانسیو بودن سایت برای موبایل برای موثر بودن یک وبسایت حیاتی است. طی تحقیقاتی که انجام شده بیشتر مردم در سراسر جهان حداقل 5 ساعت در روز را با تلفن همراه خود می‌گذارنند و بیش از یک سوم تمام خرید های خود را نیز به صورت آنلاین از طریق موبایل سفارش می‌دهند. پس برای به دست آوردن آن حتما باید سایت شما دارای یک نسخه موبایلی ریسپانسیو شده باشد که به صورت صحیح UI/UX شده است. (پیشنهاد می‌کنیم به جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه خدمات طراحی رابط کاربری (UI) و طراحی تجربه کاربری (UX) ما مراجعه کنید و در صورت نیاز با کارشناسان ما مشورت کنید)

در صورتی که سایت شما برای موبایل ریسپانسیو نشده باشد، مشتریان بالقوه وقتی به سایت شما مراجعه می‌کنند و در خواندن و پیمایش در موبایل با مشکل مواجه می‌شوند به راحتی شما را به نفع رقیبتان رها می‌کنند. علاوه بر این، تجربه منفی کاربر موبایل بر وب سایت شما در رتبه بندی موتورهای جستجو نیز تاثیر می‌گذارد و ربات های گوگل از سایت شما صرفنظر می‌کنند.

2. روش‌های پیدا کردن خود برای کاربران را آسان کنید.

شما نیاز به یک نام دامنه دارید که یا با نام شرکت شما مطابقت داشته باشد یا به نوعی کسب و کار  شما را توصیف کند. حتی ‌می‌توانید چندین دامنه داشته باشید که به وب سایت اشاره می‌کنند. این به معنای ترکیب بهترین شیوه‌های فنی سئو، تحقیق کلمات کلیدی، بازاریابی محتوا و کمپین‌های تبلیغاتی پولی برای هدایت ترافیک به وب سایت شماست.

در صورتی که در این زمینه هرگونه سوالی دارید پیشنهاد می‌کنیم به بخش خدمات ما مراجعه کنید و همچنین می‌توانید با کارشناسان ما به رایگان مشاوره داشته باشید. 

 

3. اطلاعات تماس خود را در بهترین قسمت قرار دهید.

اگر کسب و کار شما به افرادی بستگی دارد که بتوانند با شما تماس بگیرند یا با تیم فروش شما تماس بگیرند، این اطلاعات را در جایی قرار دهید که بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند.
دیوید براون، مدیر عامل Web.com گفت: «اطلاعات تماس شما باید، ترجیحاً در بالای صفحه اصلی قابل مشاهده باشد، به طوری که بازدیدکنندگان در صورت تمایل به تماس با کسب و کار، مجبور نباشند شماره تلفن یا آدرسی را جستجو کنند.»
اگر از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با مشتریان استفاده می کنید، لینک‌های اجتماعی خود را در سربرگ یا فوتر وب سایت قرار دهید، جایی که به راحتی پیدا می شوند.

4. مسیریابی را آسان کنید.

دن ولتری، یکی از بنیانگذاران و مدیر تولید Weebly، توصیه می‌کند که منوی پیمایش خود را به پنج برگه با برچسب مشخص، با صفحات مرتبط در زیر آنها محدود کنید. شما همچنین باید راهی روشن برای بازگشت به صفحه اصلی بدون توجه به اینکه خوانندگان شما کجا هستند ارائه دهید. اغلب اوقات، جستجوی گوگل ممکن است خواننده شما را به صفحه‌ای در وب‌سایت شما به غیر از صفحه اصلی ببرد.

آیا میدانستید؟

افراد و ربات های موتورهای جستجوگر (مانند گوگل) صفحات وب را از بالا به پایین، و در زبان انگلیسی از چپ به راست و در فارسی از راست به چپ اسکن می کنند، بنابراین منوی پیمایش خود را در جایی قرار دهید که اکثر مردم انتظار دارند آن را پیدا کنند: در بالای صفحه. از منوهای کشویی زیر هر دسته سطح بالا برای ناوبری تمیز و سازماندهی شده استفاده کنید.

5. صفحات خود را شلوغ نگه دارید.

اگر یک سایت اطلاعات زیادی داشته باشد، ذهن را بیش از حد بار می کند و باعث می شود که نتواند اطلاعات جدید را حفظ کند. مطمئن شوید که از تعادل خوبی بین متن و گرافیک استفاده می کنید که در نهایت صفحه تمیزی را ارائه می دهد.
یکی از راه های ساده نگه داشتن آن این است که ویجت های اجتماعی مانند فید توییتر را در سایت خود حذف کنید. مایکل لاویستا، مدیر عامل Caxy Interactive، توصیه کرد که اطلاعاتی را اضافه کنید که خواننده شما به آنها اهمیت می دهد.

6. مطمئن شوید که اطلاعات سایت دقیق است.

ناگفته نماند که اگر اطلاعات شما نادرست باشد مصرف کنندگان را از بین خواهد برد، چه عدد اشتباه باشد، چه اطلاعات محصول قدیمی یا اشتباهات دستوری ساده داشته باشد. شما حتما باید هر صفحه را قبل از انتشار بررسی کنید، به خصوص قبل از انتشار آن ها در شبکه های اجتماعی و دیگر سایت ها.

افزایش سرعت سایت

7. سرعت سایت الویتتان باشد.

یک مطالعه توسط شرکت بازاریابی دیجیتال Akamai نشان داد که 88.5٪ از کاربران وب اگر وب سایتی را خیلی کند بارگذاری کند، آن را ترک می کنند. علاوه بر این، مدت زمان بارگذاری یک صفحه وب بر تصمیمات خرید تقریباً 70 درصد از خریداران آنلاین تأثیر می گذارد.
با به روز نگه داشتن هسته مرکزی سایت، بهینه سازی فیلم ها و تصاویر برای دانلود سریع تر و استفاده از میزبان وب سایتی که می تواند نیازهای پهنای باند شما را برطرف کند، مطمئن شوید که وب سایت شما به خوبی اجرا می شود.

8. call to action (فراخوانی برای اقدام) داشته باشید.

هر صفحه در وب سایت شما باید خواننده را به انجام کاری ترغیب کند. به عبارت دیگر، شما باید به آنها دعوت به عمل بدهید. این صفحات فرود باید کاربران را تشویق به انجام یک اقدام خاص، مانند تماس با شرکت شما، ثبت نام برای یک سرویس، خرید یک محصول، دانلود یک فایل یا انجام کارهای دیگری که به نفع اهداف تجاری شما باشد را تشویق کند. از آنها دعوت کنید تا اقدامی را انجام دهند: این اقدام می‌تواند یک دکمه، یک پیوند، یا کلمه واضح باشد. در صورت امکان آن را در بالای صفحه به صورت ثابت نگه دارید تا خوانندگان مجبور نباشند قبل از یافتن فراخوان اقدام کنند.
طراحی ساده

9. طراحی خود را ساده نگه دارید.

استفاده از فونت‌ها، رنگ‌ها و فایل‌های GIF را محدود کنید، زیرا می‌توانند حواس را پرت کنند و چشم‌ها را از تمرکز صفحه وب دور کنند. پاراگراف‌های کوتاه و نقاط بولت نیز اطلاعات را قابل اسکن‌تر می‌کنند و احتمالاً خوانده می‌شوند.
ایان لوری، مدیر عامل شرکت بازاریابی اینترنتی Portent Inc.، پیشنهاد می‌کند پاراگراف‌ها را کوتاه‌تر از شش خط نگه دارید.
این امر به ویژه در مورد ریسپانسیو تلفن همراه مهم است، که عامل اصلی در رتبه بندی گوگل وب سایت ها در الگوریتم خود است. هرچه رتبه یک وب سایت بهتر باشد، در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بالاتر ظاهر می شود. اگر یک رقیب سازگار با موبایل باشد و وب سایت شما مناسب نباشد، ممکن است در نتایج جستجوی مشتریانتان پایین بیایید.

10. شخصی سازی کنید.

همانطور که کسب‌وکارهای آجر و سیمان سرمایه‌گذاری زیادی در ویترین فروشگاه‌های خود می‌کنند تا تصاویر برند خود را نشان دهند، خرده‌فروشان تجارت الکترونیک نیز باید تجارب آنلاین با کیفیت بالا را مطابق با درک برند ایجاد کنند.
در نتیجه، صفحه درباره ما شما نباید یک بلوک متنی خشک درباره شرکت شما باشد.
امیلی براکت، رئیس شرکت طراحی و برندسازی Visible Logic، توصیه می‌کند یک عکس خوب از خود یا تیمتان برای شخصی‌سازی تجربه برای مشتریان خود قرار دهید.

11. مطمئن شوید وب سایت شما مشتری مدار است.

مشتریان بالقوه برای به دست آوردن اطلاعات مفید به وب سایت شما مراجعه می کنند. گاهی اوقات آنها برای محتوای آموزشی در وبلاگ شما می آیند، و گاهی اوقات آنها بر روی تحقیق در مورد محصولات و خدماتی که می فروشید تمرکز می کنند. در هر صورت، باید اطلاعات مرتبطی را ارائه دهید که مشتریان بالقوه شما را درگیر کند، چیزی ارزشمند به آنها بدهد و اعتماد آنها را به تخصص شما افزایش دهد.
هنگامی که محتوای وب سایت خود را برنامه ریزی می کنید، سعی کنید از دیدگاه مشتری به آن فکر کنید. اگر شما یک مشتری بالقوه بودید، چه اطلاعاتی برای شما مفید خواهد بود؟ در حال حاضر چه سطح دانش یا تخصص دارید و چه چیزی باید با جزئیات بیشتر توضیح داده شود؟
با تمرکز بر محتوای خود از دیدگاه مشتری، می توانید آنها را برای مدت طولانی تری در سایت خود نگه دارید و به احتمال زیاد رابطه طولانی مدتی با آنها ایجاد می کنید که منجر به فروش می شود.
بهینه سازی سایت و سئو

12. در نهایت برای راه اندازی وب سایت موفق بهترین شیوه های سئو را به کار ببرید.

شما ممکن است بهترین وب سایت را در صنعت خود داشته باشید، اما اگر مردم نتوانند آن را پیدا کنند، برای شما مفید نخواهد بود. در حالی که می توانید برای تبلیغات بالقوه هزینه کنید تا مشتریان بالقوه را به وب سایت خود هدایت کنید، اما در درازمدت به صرفه تر و موثرتر است که ترافیک جستجوی ارگانیک رایگان را به سایت خود بیاورید.
وقتی مردم به دنبال اطلاعات آنلاین هستند، به موتورهای جستجو، به ویژه گوگل مراجعه می کنند. معمولاً، آنها آنچه را که به دنبال آن هستند در صفحه اول نتایج جستجو پیدا می کنند، بنابراین جایی است که می خواهید شرکت شما ظاهر شود. گوگل و سایر موتورهای جستجو الگوریتم های اختصاصی خود را دارند که از آنها برای رتبه بندی سایت ها برای عبارات جستجو استفاده می کنند که به آنها کلمات کلیدی نیز گفته می شود.
موتورهای جستجو از سه روش برای تعیین محل نمایش سایت شما استفاده می کنند: خزیدن، فهرست بندی و رتبه بندی. خزیدن به این معنی است که آنها سایت شما را از طریق پیوندهایی از سایت های دیگر پیدا می کنند. بنابراین، مطمئن شوید که لینک‌های سایت شما تا حد امکان در وب‌سایت‌های خارجی ظاهر می‌شوند.
پس از اینکه سایت شما توسط ربات های خزنده کشف شد، ایندکس می شود، به این معنی که برای محتوا، از جمله کلمات کلیدی، تازگی، ارتباط، لینک ها و چند رسانه ای تجزیه و تحلیل می شود. اطمینان حاصل کنید که سایت شما دارای محتوای جدید و مرتبط زیادی در رابطه با کلمات کلیدی است که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید.
در نهایت، رتبه بندی این است که چگونه موتورهای جستجو بهترین نتایج را برای یک جستجوی معین تعیین می کنند. رتبه بندی بر اساس ارتباط و اعتبار است. محتوای مرتبط زیادی مانند مقالات جداگانه در مورد جنبه های مختلف یک موضوع خاص را تهیه کنید.  اقتدار با توجه به اندازه سایت شما، ترافیک آن و تعداد سایت های معتبر دیگر به سایت شما ایجاد می شود. ابزارهای سئوی مشاغل کوچک بهینه سازی سایت شما را آسان تر می کند.
در نهایت امیدواریم مقاله « 12 نکته برای راه اندازی وب سایت موثر » برای شما مفید بوده باشد. در صورتی که هرگونه سوالی و نیاز به مشاوره در این حوزه را دارید می‌توانید از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.
Search

دسته بندی مطالب

آخرین مطالب

در صورت هرگونه سوال با ما تماس بگیرید!

ثبت سفارش

با چند کلیک سفارش خود را ثبت کنید
کارشناسان ما، در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

"(ضروری*)" indicates required fields

خدمات مورد درخواست(ضروری*)
بودجه (تومان)(ضروری*)
فایل ها را به اینجا بکشید
Accepted file types: jpg, png, pdf, , Max. file size: 125 MB, Max. files: 2.
    در صورتی که در ارتباط با پروژه فایلی دارید در این قسمت آپلود کنید.
    این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .