58 0164 91 021

برنامه نویسی وب‌ سایت

به طور کلی، برنامه نویسی وب‌ سایت را می‌توان در دو دسته برنامه نویسی وب سمت کلاینت که فرانت‌اند هم گفته می شود و برنامه نویسی سمت سرور یا بک‌اند جای داد. پیچیدگی پروژه‌های برنامه نویسی وب متفاوت است و بسته به میزان پیچیدگی هر پروژه، ممکن است مراحل و کارهایی که انجام می‌شوند متفاوت باشد. به ساخت یک صفحه وب متنی ساده که تنها از HTML در آن استفاده شده است، برنامه نویسی وب گفته می‌شود. همچنین، توسعه یک وب اپلیکیشن تجاری مثل Gmail را هم برنامه نویسی وب یا همان توسعه وب می‌نامند.

تفاوت برنامه نویس وب با طراح وب چیست ؟

در بخش طراحی سایت یا همان Web Design کامل در این رابطه توضیح داده شده است که در واقع یکی از اجزا و مراحل توسعه و برنامه نویسی وب است. اما، برای واضح‌تر شدن تفاوت برنامه نویس وب با طراح وب ، ابتدا باید به چیستی برنامه نویسی، طراحی و تفاوت میان این دو مفهوم پرداخته شود.

تفاوت طراحی و برنامه نویسی چیست ؟

در توضیح تفاوت طراحی و برنامه نویسی باید گفت که طراحی به تعیین اجزا و المان‌های بصری و مشخص کردن شکل ظاهری موجودیت‌های دیداری مربوط می‌شود. اما در برنامه نویسی، این موجودیت‌ها و المان‌های بصری به وسیله کدنویسی به صورت عملی پیاده‌سازی و ایجاد می‌شوند. همچنین، قابلیت‌های کارکردی و تعاملی نیز در برنامه نویسی توسعه داده می‌شوند. در برنامه نویسی، یک نرم‌افزار ایجاد می‌شود که داده‌هایی را به عنوان ورودی دریافت می‌کند و روی آن‌ها پردازش انجام می‌دهد و در نهایت حاصل کار در خروجی قابل ملاحظه است. این نرم‌افزار دارای یک رابط کاربری (UI) است که کاربر به وسیله آن می‌تواند داده‌ها را برای پردازش در برنامه وارد کند و با برنامه به تعامل بپردازد.

اینکه این رابط کاربری به چه شکل باشد و مثلاً دکمه‌ها و منوها در کدام قسمت قرار بگیرند یا چه رنگی داشته باشند، مربوط به طراحی است و توسط طراح روی کاغذ یا با نرم‌افزارهای طراحی گرافیک مثل فیگما یا فتوشاپ انجام می‌شود. پیاده‌سازی (کدنویسی)، ساخت و ایجاد اجزای رابط کاربری مطابق با ویژگی‌ها و خصوصیات تعیین شده در مرحله طراحی، کاری است که در برنامه نویسی انجام می‌شود. همچنین، پیاده‌سازی پردازش‌ها و واکنش‌هایی که نرم‌افزار در قبال رفتار کاربر انجام می‌دهد، تولید خروجی و نمایش آن به کاربر نیز در برنامه نویسی اجرا می‌شود.

 

 

ثبت سفارش

با چند کلیک سفارش خود را ثبت کنید
کارشناسان ما، در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

"(ضروری*)" indicates required fields

خدمات مورد درخواست(ضروری*)
بودجه (تومان)(ضروری*)
فایل ها را به اینجا بکشید
Accepted file types: jpg, png, pdf, , Max. file size: 125 MB, Max. files: 2.
    در صورتی که در ارتباط با پروژه فایلی دارید در این قسمت آپلود کنید.
    این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .