58 0164 91 021

API چیست؟

API چیست؟

اگر می‌پرسید "API چیست؟" احتمالا این اصطلاح را تا به حال نشنیده باشید. یا شاید شما یک اطلاعات مبهم از چیستی API یا درک درستی از کاری که API انجام می دهد دارید. در هر صورت، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم: بیایید در مورد API یاد بگیریم.
APi چیست؟

تعریف API

API مخفف Application Programming Interface است. در اصطلاح پایه، API ها مجموعه ای از توابع و رویه هایی هستند که امکان ایجاد برنامه های کاربردی را فراهم می کنند. آنها به داده ها و ویژگی های سایر برنامه ها، سرویس ها یا سیستم عامل ها دسترسی دارند.
در اصل، آنها واسطه ای برای پلتفرم های نرم افزاری مختلف هستند. آنها به دو برنامه غیر مرتبط اجازه می دهند تا با یکدیگر “صحبت کنند”.
به عنوان مثال، فرض کنید شما یک سایت فروشگاهی دارید و یک نرم افزار انبار هم برای انبارداری به صورت مجزا دارید که واحد انبار شما موجودی محصولاتتان را از این طریق مدیریت می‌کند.حال شما در نظر داشته باشید که علاوه بر فروش آنلاین شما فروش حضوری هم دارید خوب مدیریت این موضوع به صورت معمولی برای شما سخت خواهد بود، ولی با استفاده از API شما به راحتی می‌توانید نرم افزار انبار و محصولات سایتتان را باهم مچ کنید و وقتی موجودی در نرم افزار انبار شما کم یا زیاد می شود همان لحظه موجودی محصول شما در سایت هم کم و زیاد می شود و حتی در صورتی که موجدی به صفر برسد فروش محصول در سایت متوقف می شود. یا حتی برعکس وقتی خریدی روی سایت شما ثبت می شود همان لحظه در نرم افزار انبار شما موجودی همان محصول کم می شود.
APIهای خوب با فراهم کردن تمام بلوک‌های سازنده، که توسط برنامه‌نویس کنار هم قرار می‌گیرند، توسعه یک برنامه کامپیوتری را آسان‌تر می‌کنند. در واقع، API ها اغلب به این دلیل است که معمولا با لگو مقایسه می شوند، زیرا می توانید آنها را با هم ترکیب کرده و بی نهایت برای ساخت سرویس های جدید مجددا استفاده کنید.

API دقیقا چیست؟

APi چیست؟

اول از همه این را در نظر داشته باشیدکه API پایگاه داده یا حتی سرور نیست. کدی است که بر نقاط دسترسی سرور حاکم است. API مانند یک زبان مشترک، یک مکانیسم ارتباطی بین توسعه دهندگان عمل می‌کند.

بیایید با یک مثال واقعی دیگر آشنا شویم:

یکی دیگر از نمونه های واقعی استفاده از API، خرید آنلاین بلیط فیلم است. شما به یک سایت فروش بلیط فیلم می‌روید شما ابتدا اطلاعات فیلم را می‌بینید و انتخاب می‌کنید، سپس وارد درگاه پرداخت می شوید و پرداخت خود را انجام می دهید و در نهایت بلطی شما صادر می شود.
اما آیا از خود پرسیده اید که بین وارد کردن اطلاعات تا دریافت بلیط چه اتفاقی می افتد؟ API ها، همین!

آنها چسب دنیای دیجیتال هستند، در پشت صحنه با برنامه های کاربردی دیگر همکاری می کنند، با یکدیگر “تماس” برقرار می کنند تا داده های مورد نیاز را در صورت درخواست تحویل دهند.
این نوع ادغام “یکپارچه سازی” نامیده می شود زیرا هرگز نمی دانید چه زمانی نقش نرم افزار از یک برنامه به برنامه دیگر منتقل می شود.
APIها اساساً نگهبان دنیای دیجیتال هستند – آنها پلتفرم ها با زبان های مختلف را قادر می‌سازند تا با یک زبان مشترک باهم صحبت کنند و در سریع ترین زمان ممکن درخواست کاربر را پاسخ دهند.

چرا به API نیاز داریم؟

سناریوی زیر را تصور کنید: شما (مانند برنامه یا مشتری شما، مثلاً یک مرورگر وب یا برنامه تلفن همراه) می خواهید به داده ها یا عملکرد برنامه دیگری دسترسی داشته باشید.
شاید بخواهید به تمام توییت هایی که هشتگ #ایران را ذکر کرده اند دسترسی داشته باشید. می توانید به توییتر ایمیل بزنید و فایل اکسلی از همه این توییت ها را بخواهید. اما پس از آن باید راهی برای وارد کردن آن اکسل به برنامه خود پیدا کنید. این یک راه کارآمد برای انجام کار نیست.
چرا؟ حتی اگر آنها را در یک پایگاه داده ذخیره کنید، همانطور که قبلا بوده ایم، داده ها خیلی زود قدیمی می شوند. به روز نگه داشتن آن غیرممکن خواهد بود.
بهتر و ساده‌تر است که توییتر راهی برای جستجوی برنامه خود برای دریافت آن داده‌ها به شما ارائه دهد تا بتوانید آن را مشاهده یا در برنامه خود استفاده کنید. این طور به طور خودکار به روز می ماند.
API دسترسی به داده ها را فراهم می کند، بنابراین این داده ها را می توان در برنامه های مختلف گنجاند. به جای تلاش برای فرمت یک فایل بزرگ در یک برنامه محلی برای استخراج کمی داده، یک API داده های مورد نظر شما را بدون نیاز به بررسی یا دستکاری اضافی ارائه می دهد. این یک راه بسیار کارآمدتر برای یافتن اطلاعات مورد نظر و وصل کردن آن به برنامه شماست.
در نهایت API نقش کلیدی و اصلی را برای شرکت هایی که از چندین پلتفرم مختلف استفاده می‌کنند بازی می کند، اگر شما هم در فکر یکپارچه سازی نرم افزار های خود با یکدیگر هستید می‌توانید از خدمات یکپارچه‌سازی (API) ما استفاده کنید. کافیست جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.
امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

Search

دسته بندی مطالب

آخرین مطالب

در صورت هرگونه سوال با ما تماس بگیرید!

ثبت سفارش

با چند کلیک سفارش خود را ثبت کنید
کارشناسان ما، در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

"(ضروری*)" indicates required fields

خدمات مورد درخواست(ضروری*)
بودجه (تومان)(ضروری*)
فایل ها را به اینجا بکشید
Accepted file types: jpg, png, pdf, , Max. file size: 125 MB, Max. files: 2.
    در صورتی که در ارتباط با پروژه فایلی دارید در این قسمت آپلود کنید.
    این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .